sims3

Direktlänk till inlägg 5 februari 2010

Hur man installerar downloads till The Sims 3

Av Ida Olsson - 5 februari 2010 20:09

Nu har jag tagit fram en beskrivning om hur man installerar downloads till the sims 3. Det är egentligen ganska enkelt om man bara vet vad man gör.


Först och främst:

.PACKAGE FILER SKA ABSOLUT INTE LÄGGAS I MINA DOKUMENT Det är ganska annorlunda med The Sims 3 jämfört med The Sims 2.


STEG 1:

Ladda ner Resource.cfg här. Spara filen på Skrivbordet eller där du lätt kan komma åt filen.

  


STEG 2:

Flytta Resource.cfg-filen till din The Sims 3-mapp. Beroende på vilket operativsystem du har så hittar du den här:

Windows XP/Vista/Windows 7 (32-bit): C:\Program Files\Electronic Arts\The Sims 3\
Windows XP/Vista/Windows 7 (64-bit): C:\Program Files (x86)\Electronic Arts\The Sims 3\
Mac OS: Contents/Resources/transgaming/c_drive/Program Files/Electronic Arts/The Sims 3/


STEG 3:

I samma mapp som du la Resource.cfg-filen så ska du nu skapa en ny mapp.

Högerklicka i mappen och välj Skapa Ny Mapp, döp den till Mods.

Gå sedan in i Mods-mappen och gör samma sak igen.

Högerklicka i mappen och välj Skapa Ny Mapp, döp den till Packages.

Det är i den här mappen som du ska lägga alla filer som slutar på .Package


STEG 4:

Ladda ner den här filen: d3dx9_31.dll, spara den på datorn och lägg den sedan i Game/Bin-mappen som du hittar här:

Windows XP/Vista/Windows 7 (32-bit): C:\Program Files\Electronic Arts\The Sims 3\Game\Bin\
Windows XP/Vista/Windows 7 (64-bit): C:\Program Files (x86)\Electronic Arts\The Sims 3\Game\Bin\
Mac OS: Contents/Resources/transgaming/c_drive/Program Files/Electronic Arts/The Sims 3/Game/Bin/

Skulle du ladda ner en SIMS3PACK-fil så är det bara att dubbelklicka på den så startas installeringen av filen direkt. Det är bara .Package-filer som ska läggas i den här mappen.

Har du nya expansionspaketet Destination Världen installerat
så ska du göra precis samma sak fast i mappen för Destination Världen istället.


  
* Alla downloads har jag laddat ned via "The Sims 3 - exchange", så jag kan inte säga var de kommer ifrån, men här får du tips på download - sidor:



Självklart finns det jättemånga fler! Men dessa är vad jag har att bjuda på idag.

Detta blir sista inlägget idag men jag återkommer imorgon med fler Downloads - sidor och några inlägg i berättelsen om "Theres liv".  


  








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida Olsson - 13 februari 2010 20:03

Jag har bytt till blogg.se! Detta är min nya blogg: http://www.simshjalp.blogg.se ...

Av Ida Olsson - 8 februari 2010 18:51

Hej alla glada läsare, om man nu kan kalla det så det är inte långt kvar till Alla hjärtans dag (den 14:e februari), så jag hade en fråga till er:      Skulle bli jätteglad för svar, själv blir det nog till min underbara mamma som alltid lagar ...

Av Ida Olsson - 7 februari 2010 11:42

Hello klockan är 12.00 men hos Theres var klockan 16.00 när detta skedde:      Theres spydde för första gången under sin andra graviditet, haha!      Har du ont i magen? ^^      Drinkar på gång...      Och så var mästerverket ...

Av Ida Olsson - 6 februari 2010 14:26

Idag har Theres bara tagit det lugnt... hon ville inte ha massa bekymmer i tankarna så hon valde att vara med sin lilla familj hela dagen, men först flyttade de, ja det var ju väldigt lungt *not*! Lilla Cecilia tittar på mamma när hon pratar ...

Av Ida Olsson - 6 februari 2010 09:45


Hej alla glada och morgonpigga simsare jag är med i veckans blogg hos Iods(Hon heter Ida precis som jag). Och för att vara med klicka här eller på bilden nedan! :)                 ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Är min blogg bra att ha vid nödtillfällen?
 Ja
 Nej, jag kan allt
 Vet inte, har ju inte The Sims 3

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards